Wat Doe Je Wel Wat Doe Je Niet

Do en Don’t voor Online Content

Wat doe je wel en wat doe je niet op social media?

Voor sommige mensen is het heel duidelijk welke online content ze wel en welke ze vooral niet op social media kanalen posten. Maar hoe zit dat met bedrijfsaccounts? Wat je wel en beter niet kan doen ga ik je nu uitleggen.

Bestaande online content

Bestaande content van bijvoorbeeld een andere website kan je best aanhalen om je eigen bericht te versterken. Wat je niet doet is het kopiëren en in je eigen post plakken, dan krijg je namelijk het zogenaamde duplicate content, iets wat Google genadeloos afstraft. Ga dus wijs om met content die niet van jezelf is. Post ook niet keer op keer dezelfde content en op alle kanalen, ook al is deze van jezelf.

Conclusie: Post verschillende relevante content op verschillende kanalen.

Service naar de klant

Wanneer je via social media een vraag of klacht krijgt, behandel deze dan net zoals je dat offline zou doen, probeer de klant tevreden te stellen. Ga niet proberen je verkoop praatje te houden, daar kwam de klant immers niet voor. Ook het negeren van vragen of klachten via social media is uit den boze.

Conclusie: Bied je klant dezelfde service die je offline zou geven, reageer zo snel mogelijk en doe dit professioneel.

Videopromotie

Zorg er als eerste voor dat je video niet te lang wordt, blijf bij het onderwerp en laat je niet te veel afleiden door te veel over het product te willen vertellen. Laat in je video zien wat het product is en waarom jouw bedrijf dit product aanraad en plaats het op een aantal videokanalen.

Conclusie: Hou het kort en bondig, plaats het op de geschikte kanalen.

Storytelling

Storytelling

Of je wel of niet aan storytelling moet doen, daar zijn de meningen over verdeeld. Ik denk dat het in bepaalde gevallen zeker kan bijdragen aan een positieve kijk op je bedrijf. Wat je beter niet kan doen is met clichés komen of je product pontificaal aanprijzen. Zorg ervoor dat je net even een ander verhaal maakt dat je concurrent met hetzelfde product heeft gedaan.

Conclusie: Maak interessante unieke content waar je publiek zich in kan verplaatsen.

Adverteren

Klakkeloos adverteren omdat het toch gratis is gaat niet werken, je mist je doelgroep absoluut! Ook wanneer je ‘vergeet’ om informatie over het product te geven of heel veel advertenties achter elkaar post loop je de kans dat jouw potentiële klanten jouw ook (willen) vergeten.

Conclusie: Adverteer waar je doelgroep zich bevind, wees informatief en ga niet spammen.

Vind je het nog steeds moeilijk om te bepalen wat je beter niet en wel kan doen? Stuur me dan een berichtje of laat een reactie achter.

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.